Hoe tevreden is je klant?

Tools & Expertise die leiden tot verbetering

Klanttevredenheidsonderzoek

Zijn je klanten tevreden?

Tevreden klanten kopen meer producten en diensten. Ze bevelen je aan bij nieuwe contacten. Ze zijn ook vergevingsgezinder bij fouten. De klanttevredenheid verbeteren is bijgevolg een prioriteit voor elke organisatie. Maar hoe sleutel je daar aan?

Eerst moet je klanten bevragen over wat zij van jouw producten of diensten vinden. Als ze daar naar kijken, zien zij dan de kwaliteit die je levert? Wat vinden ze van de levering, de communicatie en zelfs van jouw bedrijf? Waarom kopen ze jouw product en waarom niet dat van de concurrent?

Een klanttevredenheidsonderzoek biedt antwoorden op deze vragen. Het stelt je in staat om weloverwogen beslissingen te nemen. Dankzij een bevraging naar de klanttevredenheid kan je je producten of diensten aanpassen. Dat leidt uiteindelijk tot stijgende inkomsten. Met kwaliteitsnormen zoals ISO9000 is het meten van de klanttevredenheid ook een formele vereiste geworden in veel organisaties. Het blijft echter belangrijk om de effectiviteit van zo een onderzoek te bewaken, en het niet pro forma te gaan doen, omdat het nu eenmaal zou moeten.

Expertise in onderzoek naar de klanttevredenheid

Maak gebruik van onze expertise wanneer je ze nodig hebt

Een schat aan ervaring

Je kan je klanttevredenheidsenquêtes gedeeltelijk, of volledig, aan ons uitbesteden. Met een schat aan ervaring zorgen wij ervoor dat de doelstellingen in uw onderzoek worden behaald. Wij presenteren de resultaten in een begrijpelijke vorm.

Of het nu gaat om het helpen ontwikkelen van vragenlijsten, het vertalen, het ontwikkelen van geavanceerde rapportagetools, of enkel het hosten van online vragenlijsten : we kunnen je hierbij helpen. Hoe klein of groot de enquêtetaak ook is, we staan klaar om uw project op maat te begeleiden, volgens uw noden en binnen uw budget.

Maatwerkdiensten voor klanttevredenheidsmeting

Wij faciliteren jouw klanttevredenheidsonderzoek

Wij zetten voor jou het enquêteproces op. Van het ontwerpen van de vragenlijst over het verspreiden, de gegevensinvoer tot de uiteindelijke analyse en rapportage. Met de veelzijdige rapportagetools die wij aanbieden kan je in realtime elke feedback verwerken en raadplegen.

Gebruik online enquêtes om bezoekers van uw website te vragen wat zij ervan vinden. Mail je klantenbestand om hen uit te nodigen voor je tevredenheidsonderzoek. Doe dat nadat ze uw service hebben gebruikt of een product van u hebben gekocht. Gebruik tablets in je zaak om directe feedback van klanten te krijgen, al dan niet anoniem! Of gebruik onze mobiele apps om bestaande en potentiële klanten ter plekke te interviewen.

Combineer verschillende kanalen

Verspreid je enquêtes via de kanalen die geschikt zijn voor jouw klanten.

Welke methode je gebruikt voor het verzamelen van antwoorden, maakt niet uit. Kies gewoon de kanalen waarmee je jouw klant het best bereikt. Alle gegevens kunnen worden samengevoegd en gesorteerd voor analyse. Die analyse gaat verder dan de meeste standaard bevragingstools: wij bouwen “slimme” rapporten. Die bouwen zich volautomatisch voor elke afdeling, locatie, regio of land, al naar gelang wie het rapport zal lezen. Directe feedback kan worden doorgezet naar de winkelverantwoordelijke of de centrale kwaliteitsdienst, zodat je snel en effectief meldingen en klachten kan opvolgen.

Contacteer ons